Rejsekort - godt at vide omkring skolekort

Hvis dit barn bor i Haderslev kommune, har dit barn mulighed for at få gratis rejsekort, som de kan bruge i både skole- og fritiden.

Buskortet er personligt:
Rejsekortet vil blive udleveret på dit barns skole og er personligt. Rejsekortet må IKKE ”lånes” ud til andre. Der vil blive foretaget stikprøvekontrol jævnligt i busserne. Et rejsekort har en gyldighed på 5 år, så det er vigtigt at passe godt på det. Det er kun nye elever på skolen, som får et nyt kort ved skolestart.

Aktivering af buskort:
Omkring maj/juni måned hvert år indsættes ny periode for det kommende skoleår på elevens rejsekort. Skolesekretærerne skriver ud, når rejsekortet skal aktiveres/tjekkes ind via stander på busstationen eller i en bus/tog. Der er typisk en given periode for aktivering af buskortet på en god måneds tid.

Fejl på buskortet:
Hvis der er sket noget med elevens kort, så skal skolesekretæren kontaktes (tlf 74343450, eller via Aula, kontakt Annette Ahrenkiel). Sekretæren kan hjælpe med finde eventuelle fejl på kortet, hjælpe til med et midlertidigt lånerkort og bestilling af et nyt kort.

Mistet buskort:
Hvis eleven har mistet/tabt sit buskort skal der indbetales kr. 50,- til bestilling af et nyt.

Indbetaling:
Der kan indbetales via MobilePay på 18 77 38 (Fællesskolen Favrdal-Fjelstrup).
Husk at påføre elevens navn og klasse.
Det tager 7-10 dage før kortet kommer til skolen.  Det kan blive nødvendigt at købe en anden billet, hvis eleven rejser uden rejsekort.
Ved kontrol i bussen kan eleven risikere en kontrolafgift på 375/750 kr. ved manglende kort/billet.

Information omkring buskort ordningen:

Skolebus - Haderslev Kommune

Hilsen Fællesskolen Favrdal-Fjelstrup