Ungeuniverset

Ungeuniverset 7-9 årgang er beliggende på Christen Kolds Vej 10. Ungeuniverset er overbygningsskole for elever i distrikt Nord. Distrikt Nord er Fællesskolen Favrdal-Fjelstrup og Fællesskolen Hammelev-Sct.Severin. Ungeuniverset er beliggende i egne bygninger i et campuslignende miljø. I februar 2016 blev en ny tilbygning taget i brug (A3), så alle faciliteter for et godt læringsmiljø og kreative aktiviteter er tilstede. Der er et spændende udbud af valgfag, som løbende bliver fornyet, så der er udbud af fag for enhver smag.

Der er ca. 400 elever i ungeuniverset fordelt på 5 - 6 spor på hver årgang.

Afdelingsleder Michael Tillgaard - telefon 29 17 02 50 - mail miti@haderslev.dk og Afdelingsleder Louise Gamst Fevre - telefon 24 25 57 44 - mail lofe@haderslev.dk.

Ungeuniverset omfatter elever fra 7. til 9. klasse. Antallet af skoletimer, det vil sige fagtimer, pauser og understøttende undervisning, er ugentligt 33 timer uden lektiehjælp og 35 timer med lektiehjælp – for eksempel fra klokken 8 til 15 hver dag.

Den livsduelighed og bevidsthed om verden, drømme og mål, som eleven har fået grundlagt i junioruniverset, bliver yderligere udbygget i ungeuniverset.  Målet er, at så mange af vores unge mennesker som muligt er klar til at fortsætte på en ungdomsuddannelse efter folkeskolen.

Den stærke faglighed, der har været i fokus gennem børne- og junioruniverset, skal i ungeuniverset resultere i det unge menneskes evne til at sætte mål for sig selv og tage ansvar for sin egen tilværelse.

I ungeuniverset har vi særligt fokus på:

Personlige muligheder og talenter

For at fastholde motivationen til at gå i skole bliver eleven motiveret og inspireret efter interesser og talenter. Det faglige høje niveau, glæden og stoltheden over eget talent er forsat udgangspunkterne, hvad enten det gælder boglige eller ikke-boglige fag.

Et stærkt socialt miljø

Dit barn får mulighed for at have et fællesskab og et frirum til at bearbejde hverdagen med andre unge i en stærk social sammenhæng, så eleven bliver flyvefærdig til de kommende udfordringer som ungt menneske.

Link til karaktergennemsnit